Vil du registrere de poster, du har fundet, skal det foregå via PC.
Dansk skriftlig fremstilling, instruerende tekster - 6.kl
Ruten er lavet af Karen Visbech, Gåsetårnskolen afd. Marienberg, der deltager som folkeskolelærer i et forskningsprojekt fra UCSJ, hvor elever formodes at kunne forbedre og udvikle deres fremstillingskompetencer gennem 4 autofeedbackstemmer.
Projektets teori: 4 indre "autofeedbackstemmer" - producent, bruger, norm og æstetik, der indenfor de forskellige genrer (instruerende, informerende, regulerende, lyrisk, argumenterende etc.) kan give eleverne bedre indsigt i egne fremstillinger af tekster (skriftligt/multimodalt).
Opgavetyperne er bl. multiple choice/debat/skabende opgaver.
Ruten er lagt i periferien af Vordingborgs gamle amtshospital - et grønt, rekreativt område med stier, som eleverne formodes at kende ret godt uden dog at have anvendt selve orienteringsmuligheden på området. Startstedet for ruten er post 19 på kortet, idet den ligger tættest på skolen.